Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2008

εμβόλιμον


Στο θεατρικό του Γιώργου Σκούρτη που παίζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης και επιγράφεται "κοινωνικό", οι ήρωες αναμοχλεύουν ίδια πάθη και πράξεις του παρελθόντος που τούς φέρουν στο χείλος του τραγικού. Γι' αυτό και οι "ηθοποιοί" ασκούνται στο αρχαίο είτε το σαιξπηρικό δράμα και ιδίως στο ζεύγος Αγαμέμνων – Κλυταιμήστρα. Εμφανίζονται επί σκηνής η Κασσάνδρα, ο Ορέστης, ο Ιάγος και ο Οθέλλος. Με ενδιαφέρον είδα το κοίταγμα αυτό του Σκούρτη στο αρχαίο κλασικό μας δράμα και την επένδυσή του επάνω σε σημερινά κουφάρια. Τα πρόσωπα στο τέλος φέρουν κάτι το πιραντελικό, όταν αποκαθαρμένα πια και με το παλαιό μυστικό ειπωμένο οδεύουν επί της νέας τους σκηνής. Πρόκειται για έργο παλαιότερο του Σκούρτη που έτυχε μιάς καλής διανομής. Ωστόσο, το μυστικό προκατάλαβα λίγο πριν το ξεστομίσει ο 'Αγγελος Αντωνόπουλος, αυτός που "όλα τα ήξερε", στους θεατές.


2 σχόλια:

P. Kapodistrias είπε...

Όλα τα ξέρει
ο παλαιός της νύχτας
κλειδοκράτορας.

Κράτα λεμόνι
και τη μνήμη του Κάλλους
αυταπόδεικτη.

το θείο τραγί είπε...

Ανώνυμε chris, φοβάμαι. [Τόσο επιτακτικό το "μπές" σου!] Από την άλλη βλέπω κουνημένες εκθέσεις στο χρόνο μιας νυχτερινής πόλης.


π.Π.Κ., το τόνισε τόσο πολύ ο ήρωας αυτός το ότι "όλα τα ξέρει" -σαν να συνδιαλέγεται με τον μηδέν ειδότα Οιδίποδα. Γι' αυτό τονίζω πιο πάνω το γενικότερο κοίταγμα του σύγχρονου συγγραφέα σε σύνολο το αρχαίο μας δράμα, αν και επίκειται οι "Ηθοποιοί" να ανεβάσουν μόνον τον Αγαμέμνωνα.

Thanks!