Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

ma il tempo manca



Είχε καταφτάσει στα Γρεβενά 
με την πλέον ερωτική δίοδο 
των γραμμάτων, 
αυτή των ΚΤΕΛ



Σκέρτσο

'Oταν ήμουν παιδί [Quando fanciullo io…]
Πήγα στις Μούσες για να με διδάξουν.
Μια από αυτές με πήρε από το χέρι
Κι όλη τη μέρα εκείνη
Μου έδειχνε το εργαστήρι.
Μου εξήγησε της τέχνης τα εργαλεία [Gli strumenti dell’ arte]
Και τις διάφορες χρήσεις [E i servigi diversi]
Που έχει καθένα
Στης πρόζας και του στίχου [Delle prose e de’ versi]
Τη δύσκολη εργασία.
Με θαυμασμό κοιτούσα κι απορία
Και ρώτησα: Μούσα,
Η λίμα σας πού είναι; Κι είπε η Θεά:
Η λίμα έχει χαλάσει.
Πια Δεν τη χρησιμοποιούμε.
Κι εγώ: Μα όταν φθαρεί
Δεν την αλλάζετε;
Θα έπρεπε, μου απάντησε αυτή
Μα ο χρόνος βιάζεται.


Τζιάκομο Λεοπάρντι, Η νύχτα απομένει (μτφρ. Λένα Καλλέργη, έκδ. Γαβριηλίδης, Αθήνα 2013, σσ.124-125).



-----
 * Στο motto απόκοσμη κατάφαση Ευφροσύνου του και Χρονικιώτου (δωρεά τε και νόστος της 28ης Ιανουαρίου 2014). Ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: